14. juli 2011

Nei takk, jeg vil ikke stemme på Lano-ungen din

Det er ikke så ofte jeg blogger lenger, men det hender jeg har noe på hjertet.

Nå er stort sett mine småbarnsmødre-venninner ganske kloke i toppen. Men det hender at også mine venner blir tåkelagt av amming og "er-han/hun-ikke-det-nydeligste-i-hele-verden"- blindhet.

Hva er det som gjør meg oppgitt i dag? Joda, "stem på Tom/Ole/Marie/Linda som Lano-ungen 2011". Og nei, jeg kan ikke linke til siden.

I skrivende stund er det 11712 barn som har blitt lastet opp på internetten av mor eller far. Når mor eller far har lastet opp bildet, har de samtykket til at alle rettigheter til bildet overføres til Lano/Lilleborg. De har samtykket til at bildet kan publiseres på internett (herunder på lano.no, Facebook og Twitter) og i andre medier.

11712 barn som har blitt lastet opp, og kan fritt lastes ned igjen av pedofile, gærneheia i naboblokka eller andre som trodde at copyright ikke gjelder på nettet.

Så til småbarnsforeldre-vennene mine som legger ut ungen sin på nettet, nei jeg vil ikke stemme på Lano-ungen din. Jeg synes faktisk ikke noe om at du legger hun/han ut der uten klær på.

La dine barn selv få velge, når de blir store nok, om de vil være på nett eller ei. Før den tid kommer finnes mange andre fine måter å skryte av poden på.